„Принцесешки истории и други необикновени случки” от Катя Антонова


Случайно попаднах на „Принцесешки истории и други необикновени случки”.  Докато търсех подарък за племенницата ми в книжарницата погледът ми беше привлечен от красивата корица и очевидно приказките прадназначени за малки момиченца. Любопитството ми се разпали още повече, след като видях, че авторката е българка. Реших да прегледам приказките и се зачетох в случайно избрана. Оказа се приказката „Самотната принцеса”. Историята меко казано ме изуми, затова направо отидох на касата и си купих книжката. Вечерта вкъщи на спокойствие прочетох всички приказки. От всичко написано мога да обобщя, че това са приказки за възрастни, с поука и край, който не е класическия „и заживели щастливо”. В част от тях авторката разказва за принцесите, които искат да се омъжат, но накрая, уви не намират своя принц! Къде остана добрия стар край, в който доброто винаги побеждава злото, принцесата е спасена от принца, който не се отказва да я търси. Честно казано имам се за човек с модерни разбирания, но не си представям да чета точно това на бъдещата си дъщеря. Смятам, че децата имат право да вярват в щастливия край. Къде отиват всички стари класически истории като „Пепеляшка”, „Спящата красавица”, „Снежанка”, „Рапунцел” и т.н.

Все пак някои от историите ми харесаха, тези за „Дървото на спомените”, „Приятелки” , „Обикновени момичета”.  Всички приказки някак си ми носеха усещането на „Приказки за размисъл” на Хорхе Букай само че в по-детски вариант.

Като цяло чувствата ми остават смесени. Може би книгата отразява новото поколение деца, които растат в един доста по-информиран свят от нас. От друга страна ми се иска да остане и нещо магическо и вълшебно и вярата в доброто.

Публикувано от

Вашият коментар

